http://ekonomika.etrend.sk/ekonomika-slovensko/nemame-zlu-mhd-ale-lenivych-ludi.html
<i>
…
V Bratislave máme stupeň automobilizácie okolo 530 vozidiel na tisíc obyvateľov. Viedeň má 430 vozidiel a napríklad Berlín 320. Stále si myslíme, že kvalita života je u nás vyššia ako v týchto mestách? Príklad je aj New York, kde množstvu ľudí ani nenapadne vlastniť auto, pretože sa im to neoplatí. Parkovanie a pohonné látky predsa nie sú lacné.
Na druhej strane verejná doprava v týchto mestách je kvalitnejšia a napríklad New York pretína efektívne a rýchle metro.
V tomto prípade nejde len o metro. Ak sa vyhovárame na kvalitu MHD, tak hovorím, že nie je až taká zlá. Hustota zastávok je v rozsahu 300 až 500 metrov. V Berlíne alebo Viedni je obsluha územia MHD 500 až 800 metrov. Pravdou je, že máme nekvalitný vozidlový park, čo aj podľa nášho prieskumu mnohých ľudí odrádza. Verím, že do piatich rokov dve tretiny vozidlového parku vymeníme. Na druhej strane je nutné si priznať, že MHD nie je nekvalitná, ale máme len pohodlných ľudí. Pokiaľ nebudeme mať parkovaciu politiku a v meste budeme stáť pol hodinu v zápchach, nič nepomôže. Až potom si budú ľudia uvedomovať, prečo vlastním auto, ak s ním permanentne stojím v kolóne a navyše nemám miesto na zaparkovanie.
….
Ako to vyzerá s <b>projektom zdieľania bicyklov</b>? Mal by sa spustiť už na jar.
Áno, je to pripravené a bude to fungovať na rovnakom princípe ako car sharing. Rovnako to bude spravovať spoločnosť, ktorá má skúsenosti zo zahraničia.
…
Ak hovoríme o <b>metre pre Bratislavu</b>, tak o ňom hovoríme ako o akejsi chimére. Metro však nie je potrebné, rovnako ho nemá ani švajčiarsky Zürich. Buduje sa pre kapacitu 25- až 30-tisíc ľudí za hodinu. Zo štúdie vyplýva, že v špičke by z Petržalky cestovalo vyše 9 000 pasažierov za hodinu, čo je polovičná obsadenosť. Čo by robilo počas zvyšku dňa a kto by ho financoval?
…</i>